آموزش نصب و تنظیمات SCHEMA PRO

سال ۲۰۱۱ بود که موتورهای مطرح جستجوگر اینترنتی با هم توافق کردن که برای بیشتر کردن دامنه اطلاعاتی که به مخاطبان ارائه میدن با هم توافق کنن! جدا از این اتفاق نادر که این شرکت‌ها با هم کنار بیان، گشایش بزرگی هست که برای سطح جستجو بوجود اومد. در آینده شما با سیری یا الکسا مثلا سرچ می کنین می خوام یه غذا کم کالری توی ۲۰ دقیقه درست کنم. اون موقع سیری از گوگل این دسته از غذاها را می خواد و اگر شما تین ویژگی‌ها را در سایت آشپذی خودتون نداشته باشید... نمایش داده نمیشید و شانستون رو از دست میدین.

بزارید یه مثال دیگه بزنم که فکر نکنین همش مربوط به آشپزی میشه. مثلا طرف سرچ میکنه مغازه موبایل فروشی توی محدوده میدون ولیعصر می خوام که تا ساعت ۹ شب باز باشه. حالا اگر شما به گوگل این اطلاعات رو نداده باشید نمایش داده نمیشید! پس حالا متوجه نقش حیاتی اسکیما برای سایت خودتون شدید.

اسکیما در آینده نزدیک سطح جدیدی از رقابت سئو خواهد بود و هر روز که دیرتر شما به این رقابت بپیوندید شانستون کمتر میشه...

در کنار داشتن یک وب سایت امن که قبلا آموزشش را خدمتتون دادم داشتن اسکیما باعث میشه موتورهای جستجو متوجه بشن که شما برای کاربران خودتون اهمیت قائل هستید و جزو اون دسته از وب‌سایت‌هایی نیستین که سال ها است دارن خاک میخورن و بدون ادمین رها شدن.

اسکیما اضافه کردن به سایت کار راحتی نیست. راستش جدا از پیچیده و گسترده بودن سطح کدها که میتونین از سایت اصلی SCHEMA.org میتونین چک کنید، اضافه کردن دونه دونه اسکیما بصورت دستی به هر صفحه خیلی وقت گیره.

اسکیما پرو خیلی کار رو راحت میکنه و بصورت اتومات اسکیما مورد نیاز رو برای هر صفحه اضافه میکنه.

شرکت BrainStrom که بنده هم افتخار همکاری باهاشون رو دارم ۵ سال پیش برنامه SCHEMA PRO را تولید کردن و طی این ۵ سال تمامی اشکالات این برنامه رفع شد. این برنامه کمک میکنه ساعت‌ها از وقتتون صرفه‌جویی کنین و نیاز نداشته باشید بصورت دستی دونه دونه برای هر صفحه کد اسکیما اضافه کنین.

متاسفانه در کشور ما کلا این چیزهای غیر فیزیکی و برنامه‌ها، دزدی بودنشون مفهومی نداره و مردم خیلی راحت نسخه های هک شده و کرک شده را مجددا به فروش میرسونن. الان یک سرچ در گوگل کنین کلی سایت میبینین که این برنامه را بصورت کرک شده می‌فروشن.

این رو قبلا هم گفتم برای کسب و کار خودتون هیچ وقت از حاصل دست رنج دیگران بصورت دزدی یا با هزینه کمتر استفاده نکنین. سال‌ها است در این زمینه مشغول کار کردن هستم و به چشم دیدم که کسب و کار شما رونق نخواهد گرفت چون حق یک سری آدم که برای روزی خودشون زحمت میکشن پایمال شده.

تمامی برنامه‌هایی که اینجا ارائه میشه صد در صد قانونی و اکتیو شده هست که توسط من یا تیم‌های توسعه نرم‌افزاری که در اونها مشارکت داشتم ارائه شده.

می‌تونین برنامه رسمی و قانونی اسکیما پرو را همراه سفارش سایت بصورت رایگان در اختیار داشته باشید و با استفاده از آموزش ویدیویی که در اختیارتون هست تنظیمات را انجام بدید. هر جایی هم مشکل داشتید من در خدمتتون هستم و کمکتون می‌کنم.

راستی لینکی که توی ویدیو برای چک کردن اسکیما صفحات معرفی کردم این لینک هست:

Google Structured Data Testing tool

لطفا با نظردهی خود به ما کمک کنید.

چه امتیازی به کیفیت این آموزش می‌دهید.

متوسط امتیازها 0 / 5. تعداد نظرات: 0

لطفا اولین نفری باشید که به این آموزش نظر می‌دهد.

14 دیدگاه دربارهٔ «آموزش نصب و تنظیمات SCHEMA PRO»

  1. Avatar for مرتضی

    با سلام. من افزونه رو از شما خریداری کردم و داخل ویدیو فرمودید اگه در مورد اون قسمت ها مشکلی داشتیم، مطرح کنیم که آموزش بدید. من برای اسکیمای ویدیو مشکل دارم. یک بخش داخل نوشته ها میاره ک لینک و اینجور چیزا میخواد که نمیدونم چجوری فیلدهای مربوط به اون رو پر کنم و آیا تنظیمات دیگه این میخواد یا نه. ممنون میشم کمکم بفرمایید.

    1. Avatar for دانیال

      سلام وقتتون بخیر
      ببینید وقتی برای ویدیو اسکیما درست می‌کنید در کنار فیلد‌های معمولی که اغلب با بقیه اسکیماها مشترک هست سه فیلد اضافه دیده میشه که خدمتتون توضیح میدم اینجا:
      URL محتوا : باید لینک فایل ویدیویی را اینجا بگزارید. یعنی مثلا: http://odincodes/videos/amoozesh-2.mp4 یا اگر از آپارات ویدیو را گذاشتید رو دکمه دانلود در صفحه آپارات بزنید و عینا لینکی که به فایل ویدیویی مرتبط میشه را وارد می کنید.
      مثلا برای همین مطلب من لینک سایت آپارات را مستقیم وارد کردم:
      https://hw18.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/da70929fa6d696f06ed939180b8add5d20276518-1080p__40996.mp4

      URL قرارداده شده: در این فیلد باید لینک Embed ویدیو خود را وارد کنید. توی تمامی سایت هایی که آپلود می کنید مثل یوتیوب یا آپارات این گزینه وجود داره و وقتی روی اون گزینه میزنید یک سری کد بهتون میده، شما عینا باز اون کد را کپی می‌کنید و در فیلد مربوط میزارید.
      مثلا برای همین مطلب این کد وارد شده:
      < div id="302960574">< script type="text/JavaScript" src="https://www.aparat.com/embed/YTGiq?data[rnddiv]=396020574&data[responsive]=yes">

      Video duration: اینجا همونطور که از اسمش معلومه شما طول مدت زمانی فایل تصویریتون رو میزارید مثلا اگر ۴ دقیقه و ۲۳ ثانیه هست فیلمتون میشه:
      00
      00
      04
      23
      لازم به ذکره که 00 اول روز هست که قاعدتا استفاده نداره و 00 دوم ساعت هست. یعنی اگر مثلا فیلم شما ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه و ۰۲ ثانیه باشه اون موقع باید اینطوری وارد کنید:
      00
      02
      25
      02

      باز هر جایی مشکل داشتید بگید حتما کمکتون کنم.

      1. Avatar for مرتضی خزائی
        مرتضی خزائی

        خیلی متشکرم. توضیحاتتون خیلی خوب بود وذمتوجه شدم. فقط دو تا سئوال دارم که یکی اینه که اگه زمان ویدیو رو وارد نکنم، خودش متوجه میشه که اتوماتیک زمان رو تنظیم کنه؟ و دوم هم اینکه دو فیلد دیگه دار به نام Expires On و Interaction Count که در مورد اونها چیزی نگفتید.

        1. Avatar for دانیال

          خواهش میکنم!
          سوال اول: خیر باید خودتون بزارید متوجه نمیشه.
          Expires on: رو بزار روی یک تاریخ دور مثلا ۲۰۲۵ این تاریخی هست که معلوم میکنه ویدیو نیاز به آپدیت داره و مطالبش تاریخ گذشته شده. پس این رو برای همه ویدیوها میتونی یک مقدار ثابت در آینده دور بزاری.
          Intercation Count: این بخش میشه تعداد نظراتی که برای این ویدیو داده شده. اگر Yoast Seo داری مقدار این بخش رو دیگر زمینه‌های سفارشی را در اینجا انتخاب کنید و بعد مقدارش رو yoast wpseo content score بزار.

          1. Avatar for مرتضی خزائی
            مرتضی خزائی

            با سلام و سپاس. منظورتون از توضیحات مربوط به بخش Intercation Count رو متوجه نشدم. میشه لطفا واضح تر توضیح بدید. و اینکه گزینه های مربوط embed url و دو گزینه ای که ازتون در موردشون توضیحات خواستم مثل اینکه زیاد مهم نیستن و اگه توشون فیلدی وارد نشه اشکالی نداره درسته؟ چون برای embed که من از هاست دانلود استفاده میکنم و کدش رو ندارم و دو گزینه آخر هم که اگه تاریخ اضافه کنم ممکنه بعد از اون تاریخ ارزش ویدیو از بین بره برای گوگل و …؛ با این اوصاف اگه این سه تا فیلد خالی بمونن بهتر نیست؟

          2. Avatar for دانیال

            سلام
            در مورد interaction count همانطور که در لینک اصلی اسکیما نوشته شده این مورد منسوخ شده و میتونین یا خالی بزارید یا به جاش این رو بزنین: yoast wpseo content score
            منبع اسکیما در مورد interaction count این لینک هست:https://schema.org/interactionCount
            برای تاریخ منسوخ شدن هم اگر مقاله یا ویدیو شما برای یک تاریخ مشخص مفید هست بزارید، اگر نه که گذاشتن اجباری نیست.
            منبع expire در سایت اسکیم این لینک هست: https://schema.org/expires
            برای embed هم بله اگر در سایت های اشتراک ویدیو آپلودی نداشتید که قائدتا کد embed در اختیار ندارید.

  2. Avatar for محسن

    سلام
    شب شما بخیر
    چطور می‌توانم بخشی از زمان ویدیو را به مطلب مشخصی اختصاص دهم که وقتی آن مطلب در گوگل جستجو شد، مثلاً ویدیوی آپلود شده من در یوتیوب (آز زمان 2:00 دقیقه تا 2:50) را نمایش دهد؟ در صورتی که سایت وردپرسی باشد.

    لطفاً نام افزونه مربوطه و نحوه کار با آن و مقداری اطلاعات در این مورد به من توضیح دهید. می‌بایست چه مطالبی را در پست یا صفحه‌ای که در آن ویدیو قرار داده‌ام اضافه کنم، تا در هنگام جستجوی موضوعی، بخش مشخصی از زمان ویدیوی من (که تعیین کرده‌ام را) در نتایج گوگل نمایش دهد و کاربر با کلیک کردن بر روی آن، از آن قسمت از ویدیو را تماشا کند.

    سپاس از شما

    1. Avatar for پشتیبانی ODINCODES
      پشتیبانی ODINCODES

      سلام
      وقتتون بخیر
      اول اینکه این مورد را فعلا فقط در یوتیوب میتونین داشته باشید. این آپشن در یوتیوب بنام Time Stamps وجود داره. شما با این امکان میتونین ویدیو خودتون را بخش بخش کنین و گوگل هم این بخش‌ها جدا جدا در سرچ نتایج گوگل نمایش میده.
      نحوه کارش به این صورت هست که داخل یوتیوب روی ادیت ویدیو کلیک می کنید و در بخش توضیحات میتونین به این شکل زیر توضیحاتتون را وارد کنید.
      ⏱️رفتن به بخش‌های ویدیو⏱️
      0:00 بخش اول
      1:44 معرفی سایت‌های ایرانی دانلود اپلیکیشن آیفون
      4:40 نحوه دانلود و نصب اپ‌استورهای هک شده
      5:18 آموزش نصب برنامه appvalley روی آیفون
      9:19 آموزش نصب برنامه TweakBox بر روی آیفون
      11:05 برنامه‌های ++ چه فرقی دارن؟

      بعد که ذخیره کنین متوجه میشین که یوتیوب در زمان پخش ویدیو شما را بصورت بخش بخش نشون میده. و در آینده نزدیک هم اون ویدیو مورد توجه ویژه گوگل قرار خواهد گرفت.
      موفق باشید

  3. Avatar for محسن

    سلام.
    ممنون از شما بابت پاسخ سوال قبل. نیاز من هم برای یوتیوب بود. آیا نیازی هست تا در صفحه یا page مربوطه که متن ویدیو و توضیحات تکمیلی دارد، زمان شروع ویدیو را از زمانی مشخص که مربوط به محتوای مربوطه است، تعیین کنم؟ تا در صورت ورود به آن صفحه، ویدیوی مربوطه از بخش مورد نظر (شبیه به آنچه شما در پاسخ به این سوال نوشتید) شروع شود؟

    من یک کد را در سایت https://technicalseo.com/tools/schema-markup-generator/ برای اسکمای ویدیو ساختم. اما چون کد json بود، نتوانستم به شکل مستقیم در ویرایش متن قرار دهم. آیا باید از افزونه های قرار دادن کد در هدر و فوتر استفاده کنم؟
    و آیا می توانم در این افزونه ها مثلاً کدهای 100 ویدیو را مربوط به 100 صفحه و پست مربوطه که در سایت است، در یکجا وارد کنم؟ (چون در سایت بالا، در اسکماهای ساخته شده، هر کدام از ویدیوها با لینک صفحه یا پست مربوطه نشانه گذاری و آدرس دهی می‌شوند)

    تفاوت نوشتن کد در سایت فوق (https://technicalseo.com/tools/schema-markup-generator/) و افزونه اسکما مارک آپ در چیست؟ و کدام را توصیه می‌کنید؟

    چرا کانال شما در یوتیوب غیرفعال است؟ 🙁

    1. Avatar for پشتیبانی ODINCODES
      پشتیبانی ODINCODES

      سلام مجدد
      اول اینکه کانال بنده در یوتیوب هر هفته یک آپلود داره. میتونین اینجا کلیک کنید و وارد کانال بشید.
      خوبی افزونه اسکیما این هست که دیگه شما نیاز نیست بصورت دستی برای هر ویدیو کدها را وارد کنید. و در مورد سوالتون دقیقا مشکل اینجا است که نمیتونین همه مارک آپ های ۱۰۰ ویدیو را برای همه صفحات تکرار کنید. باید هر صفحه ای مارک آپ مشخص خودش را داشته باشه.
      در مورد سوال اول هم شما میتونین لینک یوتیوب خودتون را با اضافه کردن t= و مقدار ثانیه در جلو اون ارسال کنین. به این صورت به محض بازدید ویدیو از اون ثانیه که شما نوشتید شروع میشه. مثل این:
      https://www.youtube.com/watch?v=RXSIMrA5Ysc&t=318s
      یعنی این ویدیو از ثانیه ۳۱۸ ام شروع به پخش میشه.

  4. Avatar for رضا

    سلام
    وقت بخیر.

    1) در حالتیکه یک مطلب دارای یک ویدیو مثلاً 60 دقیقه‌ای و متن آن ویدیو باشد. و بخواهیم ویدیو رو اسکیما کنیم، آیا در آن حالت می‌توان همزمان، متن ویدیو را نیز اسکیما مقاله کرد؟ (در صورتیکه محتوای متنی نیز یک مقاله معتبر باشد)

    2) چرا ویدیوهایی که اسکیما می‌شود، در نقطه صفر نمایش داده نمی‌شوند؟ و فقط در قسمت جستجو، نمایش داده می‌شوند.

    سپاس

    1. Avatar for پشتیبانی ODINCODES
      پشتیبانی ODINCODES

      سلام
      وقت شما هم بخیر
      برای سوال اول بله شما می‌توانید هر چند تا اسکیما مرتبطی که در یک مطلب و یک صفحه وجود داره را اضافه کنید.
      سوال دوم را متوجه نشدم متاسفانه

  5. Avatar for mohsen

    سلام خسته نباشید.داخل ویدیو گفتید لینک سایت واسه انالیز سایتتون رو میزارم زیر همین پست ولی پیدا نکردم…
    دقیقه 10:26

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۵٪ تخفیف ویژه بهاری

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
x