آموزش نصب و فعالسازی SSL رایگان

خب دوستان اول از همه اگر عنوان به اندازه کافی اورژانسی بودن ایمن سازی سایت را به شما منتقل نکرده، شدیدا توصیه میکنم همین حالا سایت خودتون را از HTTP به HTTPS تبدیل کنید چون الان هم مرورگرها و هم موتورهای جستجو شدیدا همشون با سایت‌هایی که مثل قدیم HTTP هستن سر جنگ دارن، پس بدونین اگر سایتتون بازدید نداره یا فروش آنلاین شما صفر هستش همش به همین خاطر هستش.

امنیت SSL از نون شب برای سایتتون واجبتره! پس یک روز رو هم عقب نندازید. اگر HTTP باشید گوگل رنک سئو شما را به شدت کاهش میده.

SSL چیست؟

یک گواهینامه اینترنتی هست که بصورت خاص بنا به درخواست شما برای سایتتون تولید میشه و در اختیار قرار می‌گیره. کاری که SSL می‌کنه اینه که تمام اطلاعات شما از سایت به کاربر و از کاربر به سایت توی مسیر کدگذاری میشه و وقتی به مقصد میرسه اطلاعات از کدگذاری خارج و ترجمه میشه. حالا این وسط هر کسی بخواد این اطلاعات را بدزده نمیتونه بفهمه که رمزگذاریش چیه چون برای هر سایت یک کد خاص استفاده شده و منحصرا برای اونه و وب سایت دیگه ای اونو نداره.

فرق بین داشتن و نداشتن SSL؟

وقتی شما SSL نصب شده داشته باشید، تمامی داده‌های دریافتی و ارسالی بین سایت شما و بازدیدکنندگان شما کدگذاری شده و غیر قابل هک شدن خواهند بود. راه نصبش خیلی سخت نیست توی نیم ساعت با من پیش بیاید مشکلتون رفع میشه و کار تمامه و سایتتون اون قفل زیبا و شکیل را خواهد داشت. بعد بشینید ببینید سایتتون چقدر بازدیدهاش افزایش پیدا میکنه.

فقط اینجا باز هم شدیدا توصیه میکنم که برای خودتون زنگ یادآوری ۹۰ روزه بزارید چون یک روز از اون روز بگذره و شما دوباره رفرش نکنین سایتتون از دسترس کامل خارج میشه و تا وقتی کد را دوباره نگذارید برنمی گرده این برای بازدیدکننده های دائمی سایتتون خیلی بد هست وقتی بیان و ببینن سایتی وجود نداره.

تفاوت SSL رایگان و پولی چیست؟

در اصل تفاوتی در میزان امنیت با هم ندارند. گواهینامه‌های پولی کمی در سرعت کدگذاری و در نتیجه سرعت بارگزاری سایت بهتر عمل می‌کنند. البته لازم به ذکر است که بانک‌ها و یک سری سایت‌های دولتی هر کشور نیاز به داشتن گواهینامه‌های خاص خود دارند.

برای اون دسته از عزیزانی که حال و حوصله این کارها رو ندارن راه حلش سفارش وب سایت از اودین کدز هست، به این شکل برای همیشه SSL را بصورت رایگان بر روی وب سایت خودتان خواهید داشت.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *