نحوه نصب قالب وردپرس

انتخاب جستجوی مناسب برای وب سایت شما

شما تصمیم گرفتید وب سایت خود را راه اندازی کنید - تبریک می گویم! یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های این سفر، انتخاب قالب مناسب برای نمایش حضور آنلاین شماست. یک موضوع مانند لباسی است که وب سایت شما می پوشد - لحن، سبک و عملکرد را تعیین می کند. در این راهنما، شما را به نحوه نصب قالب وردپرس، یکی از محبوب‌ترین و کاربرپسندترین پلتفرم‌ها برای ساخت وب‌سایت، راهنمایی می‌کنیم.

آشنایی با تم های وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) قدرتمند و همه کاره است که بیش از 40 درصد از وب را در اختیار دارد. یکی از ویژگی های برجسته آن، کتابخانه گسترده قالب های آن است که اساساً قالب هایی هستند که ظاهر و احساس وب سایت شما را تعیین می کنند. چه در حال ایجاد یک وبلاگ، سایت تجاری، نمونه کارها یا فروشگاه آنلاین باشید، یک قالب وردپرس برای شما وجود دارد.

پیمایش بازار قالب

قبل از پیمودن در فرآیند نصب، ضروری است که مجموعه وسیعی از قالب های موجود را بررسی کنید. شما می‌توانید قالب ها را مستقیماً در داشبورد وردپرس خود در تب «Appearance» مرور کنید، یا از بازارهای قالب معتبر آنلاین بازدید کنید. هنگام انتخاب یک موضوع، عواملی مانند زیبایی‌شناسی طراحی، واکنش‌پذیری (تطبیق آن با دستگاه‌های مختلف)، گزینه‌های سفارشی‌سازی و نظرات کاربران را در نظر بگیرید.

نحوه نصب قالب وردپرس: راهنمای مبتدیان
نحوه نصب قالب وردپرس: راهنمای مبتدیان

نصب طرح زمینه انتخابی

هنگامی که قالب عالی را پیدا کردید، وقت آن است که آن را در سایت وردپرس خود نصب کنید. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای شروع شما آورده شده است:

دسترسی به منوی قالب: وارد داشبورد وردپرس خود شوید و به تب "Appearance" در سمت چپ بروید.

انتخاب “Themes”: روی گزینه “Themes” کلیک کنید، که شما را به صفحه ای هدایت می کند که قالب های نصب شده فعلی شما را نمایش می دهد.

افزودن یک قالب جدید: برای افزودن یک قالب جدید، روی دکمه «افزودن جدید» در بالای صفحه کلیک کنید. در اینجا، می‌توانید یک موضوع خاص را با استفاده از کلمات کلیدی جستجو کنید یا در میان قالب های برجسته، محبوب یا جدید مرور کنید.

نصب قالب : هنگامی که قالب مورد نظر را پیدا کردید، نشانگر را روی آن نگه دارید و روی دکمه «نصب» کلیک کنید. سپس وردپرس قالب را دانلود و بر روی سایت شما نصب می کند.

فعال کردن قالب : پس از نصب قالب، از شما خواسته می شود آن را فعال کنید. به سادگی روی دکمه "فعال کردن" کلیک کنید و .....! موضوع جدید شما اکنون در وب سایت شما فعال است.

سفارشی کردن طرح زمینه

اکنون که قالب شما نصب شده است، زمان آن رسیده است که آن را متعلق به خود کنید. اکثر قالب های وردپرس دارای گزینه های سفارشی سازی هستند که به شما امکان می دهد رنگ ها، فونت ها، طرح بندی ها و موارد دیگر را تغییر دهید. برای سفارشی کردن قالب خود، به گزینه “Customize” در زیر تب “Appearance” در داشبورد وردپرس خود بروید. در اینجا، می توانید تنظیمات مختلف را آزمایش کنید تا زمانی که به ظاهر عالی برای سایت خود برسید.

افکار نهایی

نصب قالب وردپرس یک فرآیند ساده است که می تواند تأثیر قابل توجهی بر ظاهر و عملکرد کلی وب سایت شما داشته باشد. با انتخاب موضوعی که هویت و ارزش های برند شما را منعکس می کند، می توانید یک حضور آنلاین بصری خیره کننده و کاربرپسند ایجاد کنید که مخاطب هدف شما را جذب و درگیر کند.

 

هم بله هم خیر. اگر قالب توسط یک تیم حرفه‌ای که اکثرا قیمت بالا و بازخوردهای خوبی دارند طراحی شده باشد، بله خیلی هم خوب است.

  • اول از همه به تعداد فروش و بازخورد مشتریان قالب نگاه کنین.
  • طراحان قالب اکثرا بیشتر از یک قالب تولید می‌کنند، حتما نظرات و تعداد فروش سایر محصولات آن شرکت را هم چک کنین.
  • تک تک صفحات دمو قالب مورد نظرتان را چک کنین. از نظر بصری، سرعت بارگزاری و در دسترس بودن امکاناتی که از سایتتان می‌خواهید.

اکثر قالب های رایگان از نظر طراحی و امکانات در سطح ابتدایی هستند. طبیعتا چون رایگان هستند می‌توان انتظار داشت که وقت زیادی برای طراحی آنها صرف نشده باشد.

لطفا با نظردهی خود به ما کمک کنید.

چه امتیازی به کیفیت این آموزش می‌دهید.

متوسط امتیازها 5 / 5. تعداد نظرات: 1

لطفا اولین نفری باشید که به این آموزش نظر می‌دهد.

4 دیدگاه دربارهٔ «نحوه نصب قالب وردپرس»

  1. Avatar for عالمه حریری فر
    عالمه حریری فر

    درود بر شما. امکانش هست درباره انتخاب قالب کمی بیشتر توضیح بدید؟ گاهی انتخاب قالب با توجه به اهداف و نیازهای چند گانه سخت می‌شه

    1. Avatar for ادمین

      درود
      یکی از مزایای قالب پکیج ODIN CODES این هست که شما می‌توانید از هر قالب یک بخش یا صفحه مورد نظرتان را انتخاب و به سایت خودتان اضافه کنین.

  2. Avatar for عالمه حریری فر
    عالمه حریری فر

    درود بر شما. به نظرم این بخش آموزش باید به روز رسانی بشه. چون فرایندی که اینجا توضیح می‌دید با صفحه که پس از خرید بسته، ما روی سایت داریم، کمی متفاوت هست.

    1. Avatar for ادمین

      با درود و وقت بخیر
      بله، این بخش ها مدام در حال آپدیت هستن، البته فرآیند به گونه ای انتخاب شده که تا جای ممکن کاربر گمراه نشه و بتونه مثل فضای قبلی راهش را پیدا کنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۵٪ تخفیف ویژه بهاری

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds
x