منابع یادگیری برنامه نویسی

حالا که با برنامه‌نویسی یک آشنایی کلی پیدا کردید میریم سراغ معرفی بهترین منابع یادگیری برنامه نویسی از مبتدی تا پیشرفته که بصورت رایگان می‌تونین بر روی گوشی و یا تبلت باهاشون کار کنین. برای یادگیری برنامه‌نویسی نیاز به داشتن مدرک نیست. الان دوره‌ای شده که شرکت‌ها از شما نمونه کار و سابقه می خوان تا مدرک.

شما فقط لازمه روی هدف یادگیری برنامه‌نویسی محکم وایسین و ادامه بدید. به مرور زمان توی نیازهایی که هر روز دارید ولی برنامه‌ای براشون پیدا کردید را یادداشت کنین. بعد شروع کنین آروم آروم چیزهایی که یاد می‌گیرین را برای ساخت اون برنامه استفاده کنین. اینطوری همراه یادگیری با چالش‌های ساخت برنامه آشنا میشین و از پسشون بر میاین. هم اینکه در آخر نمونه کار برای ارائه به کارفرما در اختیارتون خواهد بود.

توی مسیر یادگیری برنامه‌نویسی بارها ممکنه صدایی توی ذهنتون بگه که شما به درد این رشته نمی‌خورین. این جمله من یادتون باشه: سخت بودن هر چیزی اونو با ارزش میکنه. اگر سخت نبود درآمدش هم پایین بود و همه می‌رفتن یاد می‌گرفتن.

شاید یکی دو سال لازم باشه خاکش رو بخورید ولی به خودتون یادآوری کنین که برای هر کاری یک مسیری تا کسب درآمد وجود داره و این یکی هم استثنا نیست... . تنها چیزی که میتونه خیلی کمکتون کنه علاقه شما است. اگر علاقه بهش پیدا کردین و به خودتون گفتید این شغل آینده منه پس عقب نشینی نکنین.

سال‌ها است که منابع آموزش اینترنتی سعی دارند که مسیرهای آموزشی خودشون را به بهترین نحو آپدیت کنن تا بیشترین بازده را داشته باشه. حالا با اومدن کرونا هم رویکرد خیلی از مردم به آموزش آنلاین بیشتر شده این روند کمک میکنه که باز هم پیشرفت سریع‌تری در آموزش آنلاین داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

الان خیلی از همین وب‌سایت‌هایی که براتون معرفی کردم در انتهای آموزش امتحان آنلاین برگزار میکنن و در صورت قبولی شما بهتون مدرک میدن، جالب اینجاست که مدارکشون بعضی وقت‌ها از دانشگاه‌های خیلی معتبر مثل MIT صادر میشه و میتونه خیلی به رزومه کاری شما کمک بکنه. یکی از معروفترین سایت‌ها که در زمینه‌های مختلف آموزش‌های آنلاین و کورس‌های متنوع تولید میکنه و مدارکش معتبره سایت edX هست که خوشتبختانه ما را هم تحریم نکرده.

یک سایت دیگه به اسم Udemy هست که تازگیا خیلی معروف شده، کارش اینه که شما میاین در هر زمینه که حرفه و مهارت دارید کورس آموزشی ویدیویی درست می‌کنین، بعد توی این سایت ثبت می‌کنین بعد خوبی این سایت اینه که آموزش شما را به میلیون‌ها کاربر خودش معرفی می‌کنه، و اونا برای ثبت‌نام هزینه کورس را که شما تعیین کردین پرداخت می‌کنن و این وسط خود سایت پورسانت برمیداره.

خلاصه دیگه دور و زمونه دانشگاه رفتن و کلاس‌های الکی را تحمل کردن گذشته. نیازی ندارید دیگه چند سال از عمر باارزشتون را صرف درس‌هایی تلف کنین که اصلا به کار آینده شما نمیان. وارد دنیای آموزش آنلاین که بشین هر چیزی میتونین یاد بگیرین و منابع بی پایانی در اختیارتون خواهد بود.

لینک بهترین منابع یادگیری برنامه نویسی

اولین و بهترین: W3SCHOOLS هست که همیشه بهش نیاز پیدا می‌کنین.

دومی که بزرگترین انجمن آموزش برنامه‌نویسی هستش و بصورت داوطلبانه اداده میشه FreeCodeCamp هست. اینجا هر کسی که رایگان آموزش دیده دوباره این آموزش را به بقیه منتقل میکنه و بطور کلی هدف این گروه اینه که فرهنگ به اشتراک گذاشتن توانایی ها و معلومات بصورت رایگان را در مردم جا بندازن. بسیار هم موفق بودن. این انجمن همایش‌های گروهی در سراسر دنیا هم دارن و دور هم جمع میشن و از هم یاد می‌گیرن.

سومی که خیلی معروفه CodeCademy هست که به شما با یک برنامه خوب و قدم به قدم آموزش میده.

2 دیدگاه دربارهٔ «منابع یادگیری برنامه نویسی»

  1. Avatar for آریا

    آقا سلام . واقعا ممنونم از ویدیو هاتون . خیلی کامل توضیح می دید . در ضمن انقدر مطالب مفیدی رو بهش اشاره می کنید که اصلا توجه به زمان نمی ره . امید وارم ویدئو های بیشتری بزارید . ممنون
    آریا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *