آشنایی با زبان های برنامه نویسی

هر روز که میگذره زندگی ما با تکنولوژی بیشتر درآمیخته میشه. ۱۰ سال پیش گوشی همراهی که قدرتش اندازه یک کامپیوتر باشه و توی دستمون جا بشه وجود نداشت. شغل بسیاری از ما به همین برنامه‌های توی گوشی‌هامون وابسته شده.

خیلی از ما هر روز با این برنامه‌های داخل گوشی و کامپیوتر خودمون کار می کنیم و هیچ ایده ای نداریم که این برنامه ها چطور کار می کنن. بعضی ها هم هستن که در این مورد کمی حس کنجکاوی دارن. وقتی کلمه برنامه نویسی شنیده میشه همه فکر می‌کنن عجب پروژه عظیمی باید باشه ساخت یه برنامه. ولی یادتون باشه که مثلا یکی مثل زاکربرگ تنهایی برنامه Facebook رو نوشته بود. البته مثل سایت الانش نبود ولی اون موقع کار اون هدفی که از ساختش داشت را انجام میداد.

یکی از مزایای آشنایی با برنامه‌نویسی اینه که شما متوجه میشین که برنامه‌های داخل گوشی شما چطور کار می‌کنن و یک تصور کلی در موردشون به دست میارین.

بیشتر بخوانید:

مشکل بزرگ اینه که زبان برنامه‌نویسی یک دونه زبان نیست که برید یاد بگیرید و بعد هر چی برنامه برای هر دستگاهی را خواستید بسازید. ولی در عین حال همگی این زبان‌ها در ساختار با هم یکی هستن و یاد گرفتن یکی دوتا از اونها بهتون کمک میکنه که خیلی راحتتر بقیه را هم یاد بگیرین.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *